Օ. Ջեյ Սիմփսոնի դատը

26 տարի, ինչ Օ.Ջ. Սիմփսոնն արդարացվել է իր նախկին կնոջ՝ Նիկոլ Բրաուն Սիմփսոնի և մատուցող Ռոն Գոլդմանի դաժան սպանությունների մեջ։

Տասնամյակներ անց տխրահռչակ հանցագործությունը մնում է չբացահայտված:

Սկսած հեռուստատեսային քրեական դատավարությունից, որը գերել է ազգին մինչև առևանգման և զինված կողոպուտի մեղադրանքները, որոնք նրան բանտ են ուղարկել, ահա Սիմփսոնի կյանքի կարևոր պահերին հետադարձ հայացք:

USC ֆուտբոլային աստղ
1960-ականներին Սիմփսոնը դարձավ քոլեջի ֆուտբոլի աստղ՝ որպես Լոս Անջելեսի Հարավային Կալիֆորնիայի համալսարանի վազող: 1968 թվականին նա շահեց քոլեջի ֆուտբոլի գլխավոր մրցանակը՝ Heisman Trophy։

1969 թվականին Սիմփսոնը NFL-ի դրաֆթում առաջին ընտրյալն էր, և նա հայտնի դարձավ՝ խաղալով Buffalo Bills-ում:

1973 թվականին նա դարձավ առաջինը NFL-ում և շահեց 2000 կամ ավելի յարդեր մեկ սեզոնի ընթացքում:

Սիմփսոնը թոշակի անցավ 1979 թվականին և 1985 թվականին ընդունվեց Pro Football-ի փառքի սրահում։

Սիմփսոնը թողեց ֆուտբոլը Հոլիվուդում՝ նկարահանվելով 1970-ականներին Հերցի հայտնի գովազդներում, ինչպես նաև ֆիլմերում, այդ թվում՝ «Այծեղջյուրը» 1970-ականներին և «Մերկ հրացանը» 80-ական և 90-ական թվականներին։

Սիմփսոնը, ով երեխաներ ուներ նախկին կնոջից՝ Մարգարիտ Ուիթլիից, ամուսնացավ Նիկոլ Բրաունի հետ 1985 թվականին։ Նրանք երկու երեխա ունեցան՝ Սիդնեյը և Ջասթինը։

1992 թվականին Սիմփսոնը և Նիկոլ Բրաուն Սիմփսոնը ամուսնալուծվեցին։

1994 թվականի հունիսի 12-ի գիշերը Բրաուն Սիմփսոնը և նրա ընտանիքը ընթրեցին Լոս Անջելեսի ռեստորանում։ Այդ ռեստորանի մատուցող Ռոն Գոլդմանը այդ գիշեր գնաց Բրաուն Սիմփսոնի տուն՝ մայրիկի թողած բաժակները վերադարձնելու:

Կեսգիշերին մոտ Բրաուն Սիմփսոնին և Գոլդմանը դանակահարված են գտել Բրաուն Սիմփսոնի տանը:

Սիմփսոնը հունիսի 12-ի երեկոյան Լոս Անջելեսում էր, բայց այդ գիշեր ուշ չվերթով գնաց Չիկագո: Երբ հաջորդ օրը նա վերադարձավ Լոս Անջելես, ոստիկանությունը նրան հարցազրույց վերցրեց, բայց անմիջապես չձերբակալեցին:

1994 թվականի հունիսի 17-ին դատախազները հրամայեցին Սիմփսոնին հանձնվել, բայց փոխարենը նա փախավ սպիտակ Ford Bronco-ով իր ընկերոջ՝ Ալ Քաուլինգսի հետ՝ ոստիկաններին տանելով դանդաղ արագությամբ հետապնդման մեջ, որը կանգնեցրեց Հարավային Կալիֆորնիայի մայրուղիները և գրավեց ցանցային հեռուստատեսային լսարանը։ 95 միլիոն ամերիկացիներից:

Լրատվական ուղղաթիռները սավառնում էին գլխավերեւում՝ փաստագրելով հետապնդումը, և Անգելինոսը հավաքվել էր ճանապարհների վրա և իրենց հեռուստացույցների առջև՝ իրական ժամանակում դիտելու համար:

Սիմփսոնը ի վերջո հանձնվեց և ձերբակալվեց։

1995 թվականին Սիմփսոնի դատավարությունը այլանդակեց երկիրը:

Պաշտպանները պնդում էին, որ Սիմփսոնը սխալ է մեղադրվել, սակայն դատախազները պնդում էին, որ Սիմփսոնը վերահսկիչ ամուսին էր, ով բռնության էր ենթարկել Բրաուն Սիմփսոնին: Դատախազները նաև մատնանշել են Սիմփսոնի մեքենայում և տանը հայտնաբերված հանցագործության վայրից արյունը, ինչպես նաև այն փաստը, որ սպանությունների գիշերը նա ավելի քան մեկ ժամ անհայտ է մնացել:

Դատավարության ընթացքում մեղադրող կողմը Սիմփսոնին խնդրեց հագնել ձեռնոցներ, որոնք, ենթադրաբար, կրել է մարդասպանը, սակայն դրանք պատշաճ կերպով չեն համապատասխանում:

Պաշտպան Ջոնի Քոքրանը երդվյալ ատենակալներին իր եզրափակիչ խոսքում հայտնի է ասել. «Եթե դա չի համապատասխանում, դուք պետք է արդարացնեք»:

1995 թվականի հոկտեմբերի 3-ին Սիմփսոնն արդարացվեց բոլոր քրեական մեղադրանքներից։ Նա միշտ պահպանել է իր անմեղությունը։

1997 թվականին քաղաքացիական ատենակալների դատարանը Սիմփսոնին մեղավոր ճանաչեց կրկնակի սպանության համար անօրինական մահվան համար: Սիմփսոնին պարտավորեցրել են 33,5 միլիոն դոլար փոխհատուցում վճարել Բրաուն և Գոլդման ընտանիքներին։

2007 թվականի սեպտեմբերին Սիմփսոնը մի խումբ տղամարդկանց առաջնորդեց Լաս Վեգասի հյուրանոց և խաղատուն՝ զենքի սպառնալիքով գողանալու իր սեփական սպորտային իրերը:

Սիմփսոնին մեղադրանք է առաջադրվել մի շարք հանցագործությունների համար, այդ թվում՝ առևանգում և զինված կողոպուտ:

2008 թվականին Սիմփսոնը մեղավոր ճանաչվեց ձախողված կողոպուտի մեջ և դատապարտվեց մինչև 33 տարվա ազատազրկման։

Մինչ դատավոր Ջեքի Գլասը պատրաստվում էր դատապարտել նրան, նա ասաց Սիմփսոնին. «Ավելի վաղ այս գործով, գրավի դիմաց լսումների ժամանակ ես հարցրի, ասացի, պարոն Սիմփսոնին, ես չգիտեի՝ նա ամբարտավան էր, թե անգրագետ, թե՞ երկուսն էլ։ Եվ դատաքննության ընթացքում և այս դատավարության ընթացքում ես ստացել եմ այս պատասխանը, և դա երկուսն էլ եղել է»:

Գլասը հանցագործության մասին ասել է. «Դա չէր. «Օ՜, պարզապես վերադարձրու ինձ իմ իրերը, ես իմ իրերն եմ ուզում»: Դա այն էր. «Ոչ ոք սենյակից դուրս չի գալիս»։ Դա իրականում շատ դաժան իրադարձություն էր… Առնվազն մեկ ատրճանակ քաշվեց: Այդ սենյակում վնաս հասցնելու հավանականությունը ահռելի էր: Երբ ատրճանակ եք վերցնում ձեզ հետ և տղամարդկանց եք տանում ձեզ հետ, ցույց տալու համար, շոուի ժամանակ: ուժի մեջ, դա պարզապես «Հեյ, ինձ հետ տուր իմ իրերը»:

«Չեմ կարող անտեսել, որ սեպտեմբերի 13-ին այն պահվածքը անխոհեմ էր»,- հավելեց նա։ «Օրենքը խախտվել է».

Սիմփսոնը դատարանում ներողություն է խնդրել իր արարքի համար՝ ասելով. «Ես չգիտեի, որ անօրինական բան եմ անում… Ներողություն եմ խնդրում այդ ամենի համար»:

Սիմփսոնին բանտ են ուղարկել։ 2013 թվականին Սիմփսոնի նոր դատավարության հայտը մերժվեց, բայց նույն տարի նա պայմանական վաղաժամկետ ազատ արձակվեց որոշ մեղադրանքներով՝ լավ վարքագծի հիման վրա։

Սիմփսոնն այդ ժամանակ ազատ չէր արձակվել բանտից, քանի որ նրա բանտային պատիժները հաջորդաբար կտևեին։ Նա ստիպված է եղել սպասել մինչև 2017 թվականը, որպեսզի կրկին ներկայանա պայմանական վաղաժամկետ ազատման հանձնաժողովին։

Որոշման հրապարակումից առաջ Սիմփսոնը ներկայացրել է իր անհաջող կողոպուտի մասին պայմանական վաղաժամկետ ազատման խորհրդի անդամներին՝ պատմելով խորհրդի անդամներին, թե ինչպես է իմացել, որ որոշ «տղերք» փորձում են «ցանկապատել» այն, ինչ նա ասում էր, որ իր անձնական հուշերն են Լաս Վեգասում:

«Որպես կատարյալ փոթորիկ, մենք բոլորս հայտնվեցինք Լաս Վեգասում, գիտե՞ք: Ես այնտեղ էի հարսանիքի և [ասեցին, որ] գույքն այնտեղ է»:

«Ես ասացի. «Իհարկե, ես կցանկանայի ստանալ գույքը», – ասաց Սիմփսոնը պայմանական վաղաժամկետ ազատման հանձնաժողովին: «Նա ասաց ինձ սենյակում գտնվող մարդկանց անունները, և ես հասկացա, որ նրանք իմ ընկերներն են: Գիտե՞ք: Իրականում տղաները, ովքեր օգնեցին ինձ շարժվել, օգնեցին ինձ տեղափոխել և պահել այս իրերից մի քանիսը»:

«Երբ ես մտա [հյուրանոցի] սենյակ, ես նկատեցի, որ ամենուր տարածված է իմ անձնական սեփականությունը», – ասաց Սիմփսոնը: «Միակ բանը, որ տեսա, որ իմը չէր, դա բեյսբոլի գնդակներն էին, և ես բոլորին հասկացրեցի, որ դրանք իմը չեն: Ես միայն իմ ունեցվածքն եմ ուզում… »:

Սիմփսոնը հավելել է. «Ես ոչ մի արդարացում չեմ արել ինը տարիների ընթացքում, ինչ այստեղ եմ և հիմա չեմ փորձում արդարացումներ գտնել»:

Հարցին, թե արդյոք նա կարծում է, որ այդ գույքը իրենն է, Սիմփսոնը պատասխանել է.

Սիմփսոնը նաև վստահեցրել է խորհրդի անդամներին, որ հաջողությամբ կհամապատասխանի իր պայմանական վաղաժամկետ ազատման պայմաններին, ասելով. «Ես հանցագործ կյանքով ապրող տղա չեմ»:

«Ես իմ կյանքում հավատարմության հետ կապված որոշ խնդիրներ ունեի, բայց ես միշտ եղել եմ մի տղա, որը գրեթե բոլորի հետ լավ է եղել», – ասաց նա:

2017 թվականի հոկտեմբերի 1-ին, առաջին օրը, երբ նա իրավունք ուներ ազատ արձակվել, Սիմփսոնը, որն այն ժամանակ 70 տարեկան էր, դուրս եկավ Նևադայի Լավլոք ուղղիչ ինստիտուտից:

Սիմփսոնի փաստաբան Մալքոլմ ԼաՎերնըն ասել է, որ իր պաշտպանյալը ազատ արձակվելուց հետո «ցանկանում է վայելել այն շատ պարզ հաճույքները, որոնք նա չի վայելել ինը տարի»:

Թոմ Սքոթոն՝ Սիմփսոնի վաղեմի ընկերներից մեկը, ABC News-ին ասել է. «Այն ամենը, ինչ նա ցանկանում է անել՝ ժամանակ անցկացնելն է ընտանիքի, ընկերների և իր երեխաների հետ: Եվ մի փոքր գոլֆ խաղալ»:

Սիմփսոնը, որն այժմ 74 տարեկան է, ապրում է Լաս Վեգասում։

Սիմփսոնը ակտիվ է Twitter-ում և մեկնաբանել է վերջին իրադարձությունները, ներառյալ Կապիտոլիումի անկարգությունները և Դերեկ Շովինի դատավարությունը: